Žáci 5.B se v hodinách českého jazyka nevzdělávali jen za lavicemi, ale i v naší školní kuchyňce! V rámci procvičování slohu – popisu pracovního postupu – se totiž pustili do pečení palačinek a vaření výborného buřtguláše.
Paní učitelka vymyslela netradiční způsob, jak propojit teorii s praxí. Žáci se nejprve seznámili s recepty na palačinky a buřtguláše a společně si je rozebrali. Následovalo rozdělení do skupin a pečlivé plánování jednotlivých kroků. Každá skupina si rozdělila úkoly a odpovědnost za přípravu jednotlivých surovin a fází vaření.
V kuchyňce se pak rozvoněly vůně skořice, másla a papriky. Žáci s nadšením míchali těsto na palačinky, krájeli zeleninu na buřtguláš a s pomocí paní učitelky dohlíželi na správný průběh vaření. Všichni se aktivně zapojili a s chutí plnili své úkoly. Bylo to plné smíchu, vzájemné pomoci a samozřejmě i drobných nehod, které k vaření patří.
Po usilovné práci se konečně dočkali! Voňavé palačinky a chutný buřtguláš byly hotové. Společně si na ně pochutnali a s plnými bříšky se pustili do závěrečného úkolu – napsání podrobného popisu pracovního postupu. Díky praktické zkušenosti z kuchyně se jim psaní slohu o vaření podařilo mnohem lépe a s větším nadšením.
Tento netradiční přístup k výuce českého jazyka se ukázal jako velmi efektivní. Žáci si nejen procvičili psaní slohu, ale také si zlepšili spolupráci ve skupině, naučili se dodržovat pracovní postup a především si výuku užili! A co je nejdůležitější, výsledek jejich práce – chutné palačinky a buřtguláš – byl skvělou odměnou za jejich snahu. 5.B ukázala, že učení může být zábavné a chutné zároveň! Denisa Zifčáková