Dnes jsme s páťáky opustili školní lavice a vydali se ven za výukou geometrie do přírody. Probíráme totiž téma povrch kvádru a krychle, a co je lepšího, než si tyto prostorové útvary zkusit sami vytvořit od začátku až do konce?
Děti si nejprve samy narýsovaly rozklady kvádru a krychle, poté je pečlivě vystřihly, složily a slepily. Díky tomu si nejen procvičily přesnost v rýsování, ale hlavně si na vlastní oči a ruce ověřily, z jakých tvarů se jednotlivé tělesa skládají, jak fungují jejich přehyby a hrany, a kolik mají stěn, hran a vrcholů.
Celá aktivita probíhala venku, na čerstvém vzduchu, kde jsme mohli využít klidného prostředí k soustředění i sdílení nápadů. Děti si vzájemně pomáhaly a s nadšením své modely prezentovaly.
Takové učení v pohybu a v přírodě má velkou přidanou hodnotu – děti si učivo lépe zapamatují a navíc je to baví.